måndag 4 april 2011

Oj, vad det töar idag....



Idag har kom regnet...det är nästan ett halvår sedan...

för mig får det gärna regna varje dag denna årstid...det betyder mindre snö kvar och

mindre risk för halka...

Inte med bilen utan för mig..

Jag har lågt räknat halkat en gång/dag den senaste månaden...

oftast händer det på väg till och från bilen...till ungarnas förtjusning...trodde att jag lärt dem empati men det gäller nog inte för mig...hehe...


Det har resulterat i att jag har slitit upp något i ljumsken...min doktor frågade skämtsamt om jag spelade fotboll...jag har fått likadan ljumskskada som Fredrik Ljungberg..hmmm..

-Nej, men jag halkar 1 gång/dag, minst....kunde jag ju inte säga heller....

*

Så nu äter jag Pronaxen för inflammationen..vet inte om det blivit bättre...kan fortfarande inte sitta skräddare i soffan som förr...men det kan ju bero på att jag fortfarande har svårt att stå på benen, haha...

Senast igår hände det i köket...jag rundade köksön och woopps så låg jag där...

Alva hade kammat håret och använt ordentligt med spraybalsam och prickar inte huvudet alla gånger...det mesta hamnade på golvet....och det blev halt!





Nåja, nu ska jag gå och vila min ömmande ljumske...och hoppas att jag håller mig upprätt resten av dagen!


Ha det gott!

Anette

6 kommentarer:

Lisa sa...

Trevligare att halka hemma ändå, pinsammare ute. Upp som ett skott, slog du dig, nejdå svarar man alltid glatt och linkar iväg tyst mumlande på fula ord...Iallafall jag. Jisses så mycket fint du har. Ta nu hand om benen.

Kram Lisa

Anneli sa...

Hejsan.


Jobbigt att ha ont i benet,det där med att halka i spray det har jag gjort några gånger.Livsfarligt!

Min dotter läser till frisör och därför sprayas det ordentligt.......

Helt fantastisk blogg du har , så mycket att titta på, så här bliev jag kvar länge...

Ha en fin dag,
Kram Anneli.

Plupps krypin sa...

Inte kul!
Skickar en bli frisk kram.
Yvonne

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Hallå där lilla halkFia *ler*
Vilken tur att du inte brutit dina
armar och ben i alla fall...nog för
att det gör ont i ljumsken...

Hoppas att halkan är över snart...
Men se upp för all sand som ligger
under snön,den kan också vara lite
"halkig" ...

Don`t brake any legs nu bara...

Kram

rosenresli sa...

Dear Anette,

I´m absolutely surprised about the womans head. I saw exactly the same in a small shop in Ribeauville in the Alsace region, france. You can see my photo from this beautiful head in my post "Weihnachten in Ribeauville" and you can find this posting under my label "Frankreich, france".
This head is so pretty and I wish I would bought it.

with warm regards,
Tanja from germany

Lisa.L sa...

Hej ! Oj du har så mycket fint :D undrar, har du bara webbutik eller har du en butik i Luleå också som man kan besöka ? mvh Lisa