fredag 6 juni 2008

I have a dream...

Alva på skolavslutning...


Ja, jag har också en dröm. Eller hade rättare sagt, i natt. Jag drömde att jag hade ett rent och blankt kök!!

Inga kvarglömda leksaker eller tidningar och böcker på köks ön och inga rester av popcorn heller, nej det var som bortblåst överallt...

"Själv är bästa dräng" och det stämmer verkligen, så i dag ska jag röja undan.(det värsta i alla fall) så min dröm kanske blir sann!

Jag och Evelina är själv hemma idag, Kent och min pappa har åkt iväg till Småskär med lite torrvaror och lakan och sånt så det blir lite mindre nästa tur. Med min dröm i tanken så gjorde jag en "kupp", jag skickade med Alva, Ofelia, Josef och Ebba. Så jag fritt kan husera runt här hemma. Dessutom har jag inte hunnit tvätta på några dagar, då det står på dagens agenda likaså, har redan hunnit med fyra maskiner, så jag är en bra bit på vägen.

När jag var gravid med Alva så kom Kent stolt hem med en ny uppsättning av tvättmaskin och torktumlare, så vi har dubbla uppsättningar i tvättstugan. Då hade jag lite kul åt att Kent gjorde så, det var som att han hade fått urtidsmannen i sig och att han hade varit ute på jakt och kom sedan stolt hem med bytet till mig.

Nu är jag väldigt tacksam, tvätten går mycket fortare på det här viset.

Men just nu ska jag koka mig en kanna te och sätta mig ut i solen och se på alla båtar som passerar förbi, sånt måste man också hinna med...

Inga kommentarer: