söndag 8 juni 2008

Svartöstadagen i sol och blåst..

Ljusstaken är ett loppisfynd, som jag gav 15.- för, med lite färg blev den så fin,
skorna är Ofelias examensskor (jag var tvungen att ta kort på dem innan hon använde dem).



I går träffade jag mina blivande kunder för första gången, det var både pirrigt och roligt.
Jag deltog nämligen i Svartöstadens årliga marknad, där alla samlas, om inte för att handla så för att träffas och prata med varandra.


Det blev faktiskt lyckat, jag fick bra kontakt med många som gillar just den stil som jag har på mina varor, det var kul.


Men det bästa hände faktiskt precis när vi skulle packa i hop och åka hem. Då står jag där tesugen som aldrig förr, tänker att bara jag kommer hem så ska jag göra mig en stor kanna te och tina upp (jag hade nämligen varit så kall hela dagen att mina fingertoppar var bortdomnade).


Då kommer en man fram till mig och frågar om jag ville ha en tekokare, jajjamänsan av alla där
så var det jag som fick frågan, va?
Det är precis en likadan som jag själv har, fast min är så väl använd och trasig i självaste locket/silen, så jag har varit på väg att köpa en ny fast dom är ganska dyra, ca 700.- så jag har
inte tagit mig råd...


Förstår ni hur glad jag blev?
Nästan helt ny var den, den fungerar dessutom utmärkt.
Efter noggrann rengörning så bryggde den jättegott te...


I dag är det dags att plantera ut mina övervintrade pelegoner/sticklingar, det ska bli så fint så...
Ja, jag vet att jag är lite sen i år, hos mamma har det redan blommat utomhus i en månad....


Ha en bra söndag!

1 kommentar:

Sara sa...

Det var nog en ängel, han där med tekokarn. Mystiskt var det i alla fall...