fredag 23 april 2010

En rosa pelargon, lila akleja och vita minipenseér....

Hej på er alla snälla som så troget tittar in här
trots att jag inte har tid att hälsa på hos er....
*
Det är fullt upp från morgon till kväll...
då gäller det att göra allt i rätt ordning
även om man vill annat ibland....
*
Kolla in vilken shabby hylla som jag har fått hem......
ljuuuvlig!!!

Det kommer varor var och varannan dag...

Ibland önskar jag att detta vore en vanlig butik....ni vet, beställa varor...packa upp varor och sedan sälja varor...det tar sådan tid med att lägga in allt i datorn...

Dessutom så är jag så petig när jag fotar...körde runt halva stan för att få tag i rätt sorts blommor till de senaste bilderna...in och ut på blomaffär efter blomaffär...sedan pysslar jag och sätter dit och plockar bort...fotar några kort...synar noga dem...flyttar runt lite...fotar igen...och så håller jag på i eviiiigheteeeer.....

Nåja, man är som man är...

Till något annat....vår lilla siamesflicka G kom in genom kattluckan sent i onsdags kväll...vinglig och skakade på huvudet på ett konstigt sätt...hon kunde knappt gå och var kall som en isbit....mannen plockade upp henne i famnen och så säger han - hon håller på att somna in!

Jag tittar på G och känner på hennes tassar...så kall, så kall...jag skyndar mig ropar ner Evelina för min enda tanke var att hon skulle få vara med henne den sista stund hon hade...G och E står varandra närmast, G är som hennes lilla hund...-kom nu G så går vi ! och G följer efter henne jamande...

E blir utom sig men G blir piggare och börjar spinna när hon hör E och känner när hon stryker henne...

Jag ringer jourhavande veterinär på stans djursjukhus...förklarar att vi måste få henne undersökt...väl på djursjukhuset så röntgas hon 3 ggr och undersöks...en lunga hade skadats och bukhinnan likaså så hon hade fått luft runt hjärtat och under skinnet...dessutom hade hon en temp på 33 grader.

G var illa däran och veterinären trodde tempen visade fel...-Men, har ni inga fler termometrar? undrar jag....så tar hon tempen men en annan, men den visar likadant... 33 grader....
*

De kopplar dropp på henne och lindar ett strechande bandage om magen, går sedan iväg med henne för att värma upp henne med varma vattenflaskor i sin bädd...det kändes olustigt att lämna henne men hon var i bra händer och skulle ha tillsyn hela natten.

Evelina och jag kokade oss varsin kopp svartvinbärste och tände ljus när vi kom hem för att lugna ner oss...

Morgonen därpå så ringer veterinären och berättar att hon har klarat natten och tempen låg på 38,3....men det var fortfarande kritiskt...G var väldigt svag och låg med dropp, smärtstillande och antibiotika.

Enligt veterinären så kommer hon förmodligen att ligga inne till på söndag...
jag får höra mer imorgon bitti när jag pratar med dem igen...
*
Vad som hänt henne kan vi bara sia om...
jag gissar att hon har jagats upp i något träd
och sedan skadat sig när hon försökt ta sig ner...
*
Två tassars klor var söndertrasade och hakan lite blodig och så hade hon stött av en flisa på ena hörntanden...kanske har hon ramlat illa och svimmat av och sedan legat och blivit kall innan hon vaknade och haltade hem....
*
Nej, nu väntar sköna kudden...kvällen är sen...
Ha en härlig helg!
Kram,
Anette

8 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Men fy så jobbigt med lilla kissen, hoppas det löser sig, blir nästan tårögd här av läsa det.
Fina saker du visar som alltid, visst är det ett hemla jobb med en webbutik, just detta fotande och att man sen ska lägga upp allt i webbutiken, packa osv men du gör ett himlas bra jobb!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

hemma hos lilla mej sa...

Men stackars lilla kissen .Vad jobbigt.Håller tummarna att det löser sig.Blir berörd när jag läser detta.!!!!Vad fina saker du visar som Alltid.Du är en mätarinna på att få till dej.Önskar dej en fin dag vännen.Kramar Rita ♥

Ingun sa...

Så fint det ble hos deg med vakre blomster. Det er fint å ta inn våren...
Nydelige bilder som alltid;-)
God helg!

Hemma hos Razzel sa...

Det är så jobbigt när små barn och djur blir sjuka! De kan ju inte förklara vad som är fel och vart det gör ont. Iblande får man bara känslan av att något är fel och blir så frustrerad.
Hoppas hon kryar på sig, katter brukar som tur var vara sega!!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men stackars lilla kisse, fy så hemskt. Måtte det nu gå bra och hon blir helt frisk. Katter har ju 9 liv, det behöver hon nu. Underbara blommor du hittade, så fina i dina nya krukor.
Ha det gott
Stor kram
AnnaMaria

Hanna sa...

Så fint och vacker kruka.
Kram
Hanna

Rita sa...

Gorgeous pics as usual and inspiring atmosphere.
rita

Med en doft av lavendel sa...

Hej,stackars lille katten, visst är det jobbigt när djur lider och inte kan berätta.Min lilla katt var bort flera dagar för några årsedan, och när hon kom hem haltade hon på fram benet,det var ett stort sår som fick sys o en dos penc. Håller tummarna för er lilla familjemedlem.
kram annika