fredag 9 april 2010

Lite butiksbilder....

Hej mina vänliga själar....
Tänkte titta in här och önska er en underbar helg...
jag hittade så många inspirerande bilder som jag fotade till förra inlägget...
tyckte det passade bra som helginlägg...

Vi har precis ätit hämtpizza till lunch...vår familj kräver 2 st familjepizzor för att alla ska bli mätta. Min 1/3 del har alltid samma fyllning...nämligen salta sardellfiléer, kapris och svarta oliver....hur gott som helst!

Mannen måste iväg och jobba kl.16 idag
så fredagsmyset fick bli lite tidigare än vanligt...
nu har han och sonen gått och tränat...(styrketräning)
Jag har tänt två doftljus som jag fått av syrran, Sara
....luktar ljuvligt...
tänk vad man kan skapa mysig stämning med små förändringar ...

Vad brukar ni använda som stämningshöjare?

*

Här ser ni en av våra fina quiltar som har kommit hem i butiken...

Sommargröna och ljusrosa mönster...

Detaljbild på koftan från Jeanne d'Arc Living.....

BONBONS & CHOCOLATES
Söt klocka!



Det har kommit hem en hel del med krokar till butiken...
i rätt shabbad patina...


Glasburken rymmer drygt 4,5 liter...perfekt till mjölet...
det är viktigt att få ner hela handen i burken när man ska skopa upp mjölet...
tycker jag
*
Från det ena till det andra så har Alva fått remiss till Habiliteringen
nästa vecka och även till en logoped också till veckan.
Det ska bli spännande att få se vilken hjälp det finns att få där...så ringde de från Nepenheten igår och ville höra att det var ok att de lade ner Alvas autismutredning.
Tänk så konstigt det kan bli...att det är så svårt att ställa rätt diagnos...
det är väl inte det lättaste genom att Landau-Kleffner och Autism har liknande symtomer...
nåja!
Denna syrenlila quilt är väl vacker med alla sina nyanser...
lila passar väldigt bra ihop med gått och vitt...

Här nedan några fler bilder på den försommar gröna quilten...




Kökshandduk med bred spets...finns i butiken!
*
Som ni vet så finns allt i bilderna hos Ofelias Hus

*
Nu står både en liten Alva och en stor Evelina och undrar när vi ska fara och handla
godis till helgen...
Ha en alldelens underbar och härlig helgledighet mina vänner!
Kram,
Anette

11 kommentarer:

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Men vilka underbara filtar och bilder med för den delen.Myspys för mig är nog när jag kurar upp i soffan med en filt och hunden vid fötterna och dottern bredvid
(sonen är 14 och vill inte mysa så mkt mer)Sen tända doftljus och lite godis.

Ha nu en skön helg
♥ kram ♥

Plupps krypin sa...

Önskar dig och din familj en härligt avslappnad helg. Mitt mys är med man och barn vid öppna spisen med en skål onyttigheter (godis) med hundarna liggande vid fötterna och i knä.Just nu har vi 5 hundar så det finns oftast någon till alla att mysa med.
Dobermann, Shäfer/Dobermann, Yorkshireterrier och 2 Chihuahua.
Kram Yvonne

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jättehärliga bilder!

Trevlig helg
Kram Annica

Iva sa...

Hi, quilts are very beautiful. Have well-matched colors. A relaxed weekend. Iva

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina saker från butiken. Det är väl bra att Alva får hjälp av hab.
Hoppas att du får en bra helg!
Kram Ullis

Josefin och viktor sa...

Det är så roligt att läsa dina kommentarer Anette! Och mycket kul att du följer bloggen.

Du får hälsa alla så mycket från oss!

Kramar från ett grått och mulet stockholm!

Anonym sa...

Hi Anette, wonderful Butikbilders
Hugs Tanja

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbara nyheter i butiken! För att höja stämningen...ja det är nog som många andra tycker...levande ljus, nåt gott att äta, en tänd brasa och så katterna förstås.
Vad fint att Alva ska få hjälp på BUH.
Ha en fortsatt skön och mysig helg!
Kram,
Regina

junhe sa...

mmmmmmmmm...vilket härligt ögongodis!!!

Viola sa...

Den syrenlila quilten helg underbar, önskar er en fin vecka, kramen

Vit som snö sa...

Åhh vad mycket fint du har fått hem, sen skapar du så vackra foton!
Stämning, jaa det kan vara ljus, med eller utan doft, gärna många, något gott att äta o dricka, en brasa, mysig musik.... O sen härligt sällskap.
Skönt att det går framåt med Alva även om det tagit sin tid. Beundrar din kraft o energi!
Kram Cilla