söndag 25 april 2010

Lace, pearls and silver...

Hej mina vänner!
*
Jag känner mig så pirrigt glad idag...
solen lyser så underbart vackert in genom huset....
och det är söndag..hela dagen!
*
Aklejan jag köpte i veckan har fått stå flitig modell när varorna skulle fotas...
den är så söt...ska planteras ut när det är varmare i jorden....
Det har dessutom kommit quiltar till butiken...här ser ni en av dem...
så sommrig och söt!
Kuddarna som kom tidigare
passar super till!
Jag gick lös och provade än det ena än det andra....
lite crazy!!!

Nya knopphängare...shabbade med fjärilar...

eller med blommor....
Det kom också en megastor glasklocka....

Ni kan tro att jag hade kul när jag fotade den....hihi...
Här med mitt gamla silver....och med spetsen från butiken...

så sött!

*
...eller med en enkel madonnafigur i....

...min favorit blev glasklocka, silver, lace och pearls.....mmmm...

Nej, det blev inte så mycket text i detta inlägg....
men, men...
*
Nu ska jag försöka sätta mig in i hur min nya mobil
som mannen köpt till mig fungerar....
*
Jag som nyss lärt mig min förra...men jag "behöver" tydligen denna,
VIVAS...Sony Ericsson....enligt mannen min!
*
P.S Siameskissen är fortfarande inlagd på Djursjukhuset...hon är stabil men för svag för att få komma hem. Hon får fortfarande dropp, smärtstillande och antibiotika.
Hon har en egen bur med en plyschgrotta som hon sover i. När de öppnar buren så tittar hon ut och kommer fram till dem.
Vi har telefonkontakt varje dag så vi får daglig rapport om hennes tillstånd.
.
Allt i bilderna hittar ni hos Ofelias Hus!
Hoppas solen skiner på er idag så fint
som den skiner på oss här i norr!
*
Varma kramar till er!
Anette

8 kommentarer:

Bittan sa...

Oj så mycket fint igen.
Vad duktig du är på att fota och komponera ihop vackert :-)
Ha en mysig söndag i solen.

Kram Bittan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra att det går så bra med, du skrev G och hon, då är det ju inte Gunvald. Nu har jag inte koll på vad hon heter. Men skönt att läget är stabilt, hon behöver återhämta sig. Jättefina saker du visar, aklejan är ljuvlig också.
Ha det gott
Stor kram
AnnaMaria

Vit som snö sa...

Men vad otäckt med er katt! Hoppas hon snart är hemma igen!!!
Vilka härliga bilder du visar oss idag, det gör inget om det inte är så mycket text, bilderna talar själva! Ljuvliga!
Kram Cilla

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

God Morgon...
Vad mycket vackert du visar...älskar de där glasklockorna och ja...allt!!!

Stackars lille kisse....
Visst är det underbart med solen..
Vi grillade igår för första gången..
gissa vad det smakade gott...

Sköt om dig
♥ kram ♥

Anonym sa...

Hoppas lilla katten snart kommer hem till er frisk och kry igen!

Glasklockan och silvret med pärlorna var "klockrent", urtjusigt. Blommorna är underbara. Du gör ett bra jobb med dina bilder.
Kram Kicki!

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Hallå Anette...Du är vinnaren av halsbandet inne hos mig! Grattis...
Kika in till mig och bekräfta...

Kramar från mig

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Anette...hör av dig om din adress,så jag kan skicka din vinst...Försökte gå in via din mejl men det funkade inte.Kom in till mig och gå in till loppisloppan där finns min mejl adress...

Ha det bra/kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

:)

Kram Annica