fredag 30 januari 2009

Åh, vad skönt med fredag!!

Tittar in för att önska alla underbara ni
som hälsar på här en riktigt skön helg !
För min del så blir det att gå på 30-års kalas i morgon,
det är nämligen mina två yngsta syskon som fyller år...
det är ett tajt tvillingpar som alltid har firat tillsammans

och så även denna gång.

Jag hade lite funderingar hur jag skulle dekorera i lusthusen,
tack snälla ni som givit mig så många fina tips...
I går kväll testade jag med lite ljus, det blev fint,
ska testa med lite annat sedan...


***
Stackars Ebba vilar sig lite, det är lite synd om henne.
Hon har nämligen fått ett antiskall-halsband
som hon tycker är ganska jobbigt...
För varje gång som hon skäller så puffar det
en puff med fuktig luft från halsbandet...
Jag kan försäkra alla oroliga djurvänner
att det är absolut inte farligt på något sätt,
bara lite obehagligt och det gör att hon
inte kommer att tycka att det är
värt att skälla mera.

Det har alltså inte något att göra med det
hemska tortyrhalsbandet som ger elstötar!
***
Nu ska jag fixa lite innan
Kent kommer hem med Pizza,
härligt med köpesmat ibland...
sedan blir det Let´s dance.
Ebba ska också få en bit..

Kram och trevlig helg!

Anette

11 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Lilla söta Ebba!!
Hundar är smarta så hon slutar nog skälla i onödan om hon får dig en liten dusch varje gång!

Stor kram och en supertrevlig helg till dig!!



Flisan

Evelina sa...

Trevlig helg önskar jag dig, ska kika runt lite till på din blogg innan jag går..

/Evelina

♥ Fyra årstider sa...

Jag vill ha köpepizza, men mannen tyckte att vi kunde göra pizza själva..suck..varför vara så duktig?
Kram Lotta

Anneli sa...

Vad smart med halsbandet, det ska jag tipsa om...
Ikväll har vi ätit Taco efter beställning av den älste som kom hem nu ikväll, ej varit hemma på 2 veckor - Hård kram blev det och taco med cider..
Kramar/Annelie

Snuttan sa...

Ja det är gott med pitzza. Du har så fin blogg/Kramisar

lovefriidrott sa...

Vet du Fanny skylle behöva något sånt, för hennes hoppande. Hon är dock bara valp men väger 25kg.Fanny ÄLSKAR ALLA människor o hundar som kommer i hennes närhet. Och inte nog med det hon tror att ALLA ÄLSKAR henne!!!Nog om det...fina bilder du lagt ut.
Ha en underbar helg
Kram sari

heavenandearth sa...

Haha!
Stackars lilla Ebba! Hon ser helt utmattad ut ju! Hon e väl inte van att duscha hela tiden! fniss...
Hon e ju bara för sööt där hon ligger o vilar!

Vad fint det blev m ljusen!

Hoppas du får en superhelg med myspys o fest!!

Bamsekramen!!
Iréne

Piffa och Puffa sa...

Vilket underbart foto på hunden. Ler länge då jag ser det.
Hoppas kalaset blir trevligt.
Kramar Anette

Viola sa...

GOD KVÄLL, HOPPAS PIZZAN SMAKADE BA, LILA EBBA HON KANSKE SLUTAR ATT BJÄBBA NU DÅ...TYCKER NOG ATT DU GJORT ALLDELES RÄTT SOM PLACERAT LJUS I DESSA RARA LUSTHUS, ÖNSKAR DIG OCH DE DINA EN SKÖN HELG MED TREVLIG 30-ÅRS FEST, KRAM

Carolyn sa...

Pretty pictures again!
Have a good weekend,
Carolyn

Hagbacken sa...

Hej anette! Måste erkänna att jag blev lite orolig först..då jag trodde halsbandet gav stötar...men läste ju sen att så inte var fallet! Vad roligt med tvillingsyskon (iaf numera? *s*)

Hoppas ni får trevligt!

Kram Linda