torsdag 8 januari 2009

Första skoldagen, 2009.


Ja, då har vårterminen börjat, det gick riktigt bra
att lämna småflickorna...
det brukar vara lite ängsligt när de inte
har varit på dagis på ett tag...
Evelina fick dessvärre migrän i natt
så hon stannade hemma med mig i dag,
till Josefs förtret...

-Det var ju lägligt att det var just i dag
som hon blev "sjuk",
mumlade han i morse...
Han hade nog inte velat byta med henne,
migrän är inte roligt att få ...men han hade också velat
vara hemma, det var det som det handlade om.
Josef är lite rolig av sig,
han tror alltid att någon har tagit saker som han har slarvat bort...
julhelgens borttappade saker för Josefs del
är en 1/2 -års gammal mobil och
ett par nya skinnhandskar (julklapp av mig)...
fast egentligen är det ju någon som har tagit dem av honom,
speciellt misstänktsam är han mot småsystrarna...
I går var sista lovdagen och då hade vi bestämt
att gå ut och äta tillsammans,
så gjorde vi också och det var jättemysigt och gott...
sedan gick vi på stan och handlade lite kläder på rean,
det är ju så kul när det är så billigt, 30-70% ...
fast det blir förstås alltid lite mer än vad som är tänkt...

Jag köpte något till mig själv också,
men det vill jag visa någon annan gång,
måste piffa lite innan jag fotar och lägger ut bild, ni vet...

En annan sak som vi bestämde innan lovet började,
det var att Evelina och jag skulle gå på bio och se Twilight,
så det gjorde vi i tisdags...
småflickorna var med mormor och morfar
för Kent följde också med.
Vad jag visste om den filmen var att det var en vampyrfilm
och inte så mycket mer...ja, tänkte jag, huvudsaken är ju att
Evelina och jag gör något tillsammans och att hon får välja vilken film.
Lite fundersam blev jag när salongen var fullsatt och 95% var kvinnor...
många kvinnor på en vampyrfilm...det gick ju inte ihop.
Döm om min förvåning när jag sitter som fastklistrad i 2 timmar
av spänning och massor av romantik, filmen var superbra!!

Evelina var dessutom mer än nöjd och det är ju huvudsaken.

Vill passa på att påminna
att REA-n pågår för fullt på Ofelias Hus,
vi kommer att ha REA hela Januari !!

Nä, nu ska jag ta itu med lite städning,
nedervåningen liknar mer en pysselverkstad än ett hem....
Småflickorna kan pyssla i det oändliga,
så under jullovet har de fått sprida ut sig lite mer än vanligt
för när det pysslas från morgon till kväll,
då är det ingen större idé att plocka undan mellan varven.
Det roligaste pysslet var nog ändå var sitt
gipsset + färg med julgranspumlor att måla,
de hänger fortfarande kvar på min Majolika lampa i köket
(den var perfekt med sina kringelkrokar att hänga kulorna att torka ).
Kram
Anette

8 kommentarer:

Floras Kulle sa...

Ha, ha! Det där med rean känner jag igen. I år har jag försökt att avstå, för är man inbiten fyndare så kommer man ju alltid hem med tusen "bra-ha"-saker, bara för att det är så BILLIGT!
Även "pysselverkstaden" i vardagsrummet fick ett igenkännande leende! Här ligger pappersklipp baske mig i vertenda hörn.
Hoppas att du har vilat ut under helgerna, och god fortsättning på 2009!
KRAMIS:
Annette

heavenandearth sa...

Haha!
Jag känner igen det där att hela hemmet ser ut som ett pysselrum!!!
Just nu känns det som rena katastrofen här!! Så jag vet vad jag har att dona med ikväll...

Twilightfilmen!!
Håller med dig! Den är helt fängslande!! & musiken är faktiskt jättebra! Har fått lyssna till den en hel del..tonårsdotter..du vet...

Kul att göra nåt tillsammans!
Kramar! Iréne

Stina sa...

Vad mycket fint du har. Jag har varit inne och tittat i butiken flera dagar irad. haha...Ska se om jag kan hitta något.:-) Kramis Stina

Ullis/Leva på landet sa...

Det blir lätt så om man börjar pyssla. Migrän är inte kul. Båda mina äldsta killar har fått det när de blev tonåringar. En dålig sida de ärvt av sin kära mor.

Kram Ullis

Tootsie sa...

I want a crown soooooo bad! there are none her for me to buy...I will have to shop the internet!

Katta sa...

He he, Josef lider nog av samma symtom som jag, brukar också to att någon här hemma tagit sånt jag slarvat bort.Rean börjar bli kul nu har också fyndat.Kram Katta

Helene sa...

Hej Anette!

Tack för ditt besök och kommentar. Du har ju en butik! Vad kul!! Ska genast gå in och kolla lite. Jag har egentligen köpstopp av Pelle. Men..det är ju så trist..
Du har ett underbart hem. Ditt skåp är jätte vackert.

kram från Helene

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Men va fint de rundade skåpet är...
Mysigt å gå på en sån film man klistrar sig fast, har hört att den ska va bra...
Jag såg Australia härom dagen sååå bra man ville aldrig den skulle ta slut...
Kram kram Linda