söndag 4 januari 2009

Mysbilder en helt vanlig söndag....

I dag är det kallt här -15,5, vi var till Kalix för att se Josef spela match
och på vägen dit varierade det ner till -23.5...brrr!
Vi åkte med Evelina, småflickorna blev
bjuden på matiné av syrran, Susanne...
jajjamänsan "Mamma mu och kråkan" blev det,
åhh vad de var spralliga
innan Susanne hämtade upp dem,
efteråt så gick de på MAX-hamburgeri
och där finns en karusell och ruchkana,
det var kul det!
Jag pysslade lite hemma igår,
flyttade runt lite pynt så det blev mysigt och fint,
efter jul så blir det lite annorlunda...
jag kommer aldrig riktig ihåg
hur det egentligen var utställt...
men till slut så blev det som bilderna visar...


Tänkte inte rada upp alla bilder i dag...
då blir det för låångt inlägg.
Resten av bilderna kommer senare....

Detta lilla trähus är ganska nytt, köpte det före jul för 99.-....
Jag är svag för små hus av olika slag, speciellt små fågelholkar och fågelburar,
ska försöka köpa in många olika modeller till butiken...de är lite svåra att få tag i....
de fågelburar (se nedan) som jag har haft i butiken gick inte att få tag på igen...
men snart är ju Formex-mässan, så då får vi se.
Nu är det bara några dagar kvar av lovet,
skolan börjar på torsdag...
Ofelia frågade faktiskt efter dagiset i går,
jag tror att de börjar längta tillbaks.
Men ledigheten har verkligen varit välbehövlig,
vi har behövt ladda batterierna
och framför allt få vara nattugglor
och sedan sova längre än vi brukar.....


Dessa små hjärtan finns hos Ofelias Hus
precis som de mesta av det jag har visat i dag....
här har jag valt att hänga dem på ett av
vitrinskåpen i mitt relativt ny målade kök...
Ha en riktig skön söndagkväll alla mina bloggvänner
och förstås
mina nära och mycket kära...
Kram
Anette

6 kommentarer:

My home is my Castle sa...

Så nydelig det lille huset ditt er :))Og så billig du fokk det ;)
Og fuglebur ønsker jeg meg.. De er såå vakre :)

Ønsker deg en ffin kveld.
Klem,Kari

heavenandearth sa...

Tack för din gulliga kommentar!
Mår lite bätte nu, lite hostig bara!

Vad du har det vackert hemma!! Jättefina bilder oxå!
Kan tänka mig att barnen blev glada att få se Mamma Mu, det skulle nog jag med blivit!! Hon e så häftig!! ;-)

Ha en underbar morgon dag!
Kramisar!
Iréne

Anneli sa...

Jättefina bilder - visst är det härligt att pyssla runt med nya ideér nu efter jul...
Har precis ropat in en gammal fransk fågelbur från Tradera - ska bli spännande att få hem den - tycker de är så fina...
Ha det bra - Kramar/Annelie

Ullis/Leva på landet sa...

Här har vi också haft kallt idag, kring -20. Så mysiga bilder. Det är ju också ett bra tillfälle när man plockar bort julsakerna att förändra lite. Behöver ju inte så som förut.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Viola sa...

Vilket underbart inlägg med fin pianomusik utav min favoritkompositör Chopin, så mkt vackert du visar, måste nog ta mig en sväng in till din butik, är på jakt just efter vackra fågelburar och kuddar just nu, ha en skön trettonhelg, kram VIOLAN

Design i tid och rum sa...

Hej! så fint har du pyslat nu efter jul..Dadda!