måndag 5 januari 2009

Tänk vad det är roligt att fota !!


Fortsätter att visa mina inspirationsbilder
från förra inlägget,
tänk att det ska vara så kul att fota...
tända ljus, släcka lampor, tända andra lampor..
jag kan hålla på i det oändliga för att få den rätta bilden...
Och vad är den rätta bilden då ?
Ja, det vet man ju aldrig förrän man ser den...
-Ohh-la-la...så där ska det se ut!
..då vet man...

-Har du kul ? frågade Kent när jag flaxar runt i samma rum
som han och Josef försöker
se småkronornas senaste match i.
-Jaa, skitkul ! säger jag och fortsätter...
(av 176 bilder så blev jag nöjd med max 20 st.)

När småkronornas match var över och sportkommentatorerna
börjar att visa alla smaskiga skottsekvenser
som de måste älta i minst en timme till,
och jag som fortfarande håller på
att i de mest knepiga vinklar
att få till de rätta bilderna...
stannar upp just för att själv kommentera
vad jag tyckte om en speciell sekvens...då fick jag minsann
igen för att jag "störde" lite för mycket
under matchen och inte satt snällt i soffan och
gav min odelade uppmärksamhet till hockeyn...
(som sagt så gillar jag hockey,
men inte lika mycket som att fota, hi-hi..)

-Men, vad vet du ?
Du har ju inte ens sett matchen. säger Josef...
förvånad att jag ändå följt matchen trots kringflaxande.
-Men tänk att jag minsann kan göra flera saker samtidigt,
fyrabarns mamma och kvinna som jag är,
ha-ha!!

Åh, vad jag gillar snäckor och speciellt
i glas-skålar och dylikt, så de syns....
Den här finns i butiken men jag har inte
hunnit lägga in bilden.

I ärlighetens namn så kan jag ju berätta att jag
ännu inte har lärt mig att lägga in dem själv,
det är mycket mer komplicerat än på bloggen,
Kent gör det i mån av tid...
men det andra gör jag som lägger in texter
och väljer ut bilderna....


Kent började med det för att hjälpa mig
i början när allt var så hektiskt,
men de blev, hur ska jag säga
...lite lätt andefattiga beskrivningar,
om ni förstår....
Skulle ex. en glasvas läggas in, så blev det :
Vas, 12 cm hög!
Istället för:
Romantisk glasvas med krusade kant
och liten midja!

Det är lite kul hur olika män och kvinnor är....
Kent har ett helt otroligt bra sifferminne
och lätt för allt som har med datorer att göra,
jag hade inte klarat av allt med nätbutiken
utan hans hjälp...


Jag har letat tårtfat som helst skulle
se ut som den övre bildens,
det är många som undrat om jag har dem i butiken,
men jag har ju bara privata sådana..



Nåja, resultatet av allt sökande blev
denna modell från Miljögården,
jättesöt med genombrutet spetsmönster,
både på fatet och foten, passar bra till glasklockor
när man inte använder dem på tårtkalas!

Ser ni att mina "Hjärtan på tråd" har överlevt julen?
De var verkligen så lättskötta
som någon av er bloggvänner talade om ...

***

Tycker ni om min nya bakgrundsmusik?
Den är som balsam för kropp och själ, tycker jag..
speciellt Chopin, därför placerade jag den först.
Det blir en och annan piruett här hemma i köket,
det är tur att vi inte har någon insyn, ha-ha!
Jag måste kanske förklara,
jag dansade klassisk balett i över 10 år
under min uppväxt,
då är det svårt att stå helt still till dessa vackra toner...
Jag minns vår balettfröken,
hon var liten och späd som en liten fågel...
hon hade dansat på de stora scenerna, minsann!
undrar vad hon gör idag...
hon dansar säkert fortfarande någonstans....

Denna bild är likadan som första bild i förra inlägget,
fast från en annan vinkel...
Nu blev här ett långt inlägg fast jag skulle göra ett kort,
det är nog lika bra att inte inbilla sig
att det är möjligt för mig att korta ner dem....
jajja, orkar ni inte läsa mitt babbel
så kan ni ju alltid titta på bilderna....

Kram
Anette

5 kommentarer:

S o F sa...

Njuter av alla dina fina bilder som utstrålar riktig MYSkänsla!!

Vackert!

Ha det gott!

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket härliga bilder du visar! Visst kan vi kvinnor göra många saker samtidigt. Hur skulle det annars fungera i våra hem, *s*?

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Carolyn sa...

Nice photos.Thanks for the nice comments on my blog.

Katta sa...

Ja a då, jag tycker mycket om din bakgrundsmusik.Gillar verkligen avkopplande klassiskt. Visst kan samarbetet med männen vara bra när de klarar det man inte riktigt klarar själv då förstår man varför man har dem, men att de inte kan förstå att man kan fota och kolla på hockey samtidigt är ju lite konstigt. Kram Katta

heavenandearth sa...

Ja, visst är det roligt att fota!!! Å dina foton blev verkligen mysiga!! Härligt!!

Tror nog bara att din karl var lite avundsjuk.. för att han egentligen skulle velat tugga tuggummi under matchen... *ler* Det där med att göra 2 saker samtidigt du vet!!! *fniss*

Kramisar!!! Iréne