måndag 19 januari 2009

Nu är det klart i vårt Tv-rum!

Inspirerande böcker...
med mycket blå/vitt...
Åh, vad jag gillar det blå/grå ljuset i mitt tv-rum...
det är nästan som att det gula skenet från lampor förstör
det ljus som reflekteras genom fönsterna..
Hoppas ni håller i er,
för här kommer en 360 g
snurr i mitt omstylade tv-rum!



Varför görs det svarta sladdar till lampor och tv-apparater?
Det är ju jättesvårt att dölja,
försöker med att ställa lite annat
framför den värsta sladdhärvan,
funderar på att köpa någon
slags kanal att gömma dem i...

Så här blev lampetterna som jag målade om,
de låg nedpackade i garaget för ev. loppisförsäljning,
vilken tur att det inte blev av...


Fint smidesarbete ....

Detalj av soffbordet....

...detalj av spegelramen...
Korthållare,
som jag trodde var servett ställ, ha-ha!
Tills jag läste lite mer noggrant,
men det går faktiskt att använda som både och...
Både korthållare och bild finns att köpa i butiken,

Vacker silverbricka som jag har fått av mamma,
jag har blivit så förtjust i gamla
silverting av olika slag på senaste tid....
Fattigmans ljusstakarna är nya,
men det går ju så bra att blanda
gammalt med nytt.
De finns också hos Ofelias Hus.
Prinsesskrona från Ofelias Hus.
Speciellt charmigt tycker jag det är
när det är en aning oputsat...
Så nu har alla gamla silverting
plockats fram ur garagets lådor...
Jag har gjort plats i ett vitrinskåp,
där får silvret samsas lite sådär slarvigt
och charmigt...

Ser ni, där står mitt lilla fynd från förra veckan,
för bara 15 kr. (gräddsnipan)

Funderar på att klä dörrarna med tyg/spets...

***

Tycker verkligen om den gråa nyansen
i denna bild...



Jag har av snälla Helene
med Vita spetsar och snoriga ungar
fått denna utmärkelse.
Den väljer jag att skicka vidare till
alla som tittar in hos mig
och lämnar så snälla
kommentarer till mig.
Kramar

Anette




10 kommentarer:

BELLE BLANC sa...

Your TV-Room looks so cozy and warm! Very beautiful... Like your shelf with the old birdcage!
Greetings, Mira!

♥ Anna Wais ♥ sa...

Hej på dig!

Vad kul att jag hittade till dig ikväll! Du har verkligen en jättemysig blogg! Och fint blev det!
Här kommer jag kika in igen! =)

Kram

Anna

Ullis/Leva på landet sa...

Du har gjort så fint i rummet. Ser så mysigt och inbjudande ut. Det är så skönt när man får bli klar och bara kunna mysa.

Kramar Ullis

Hanna sa...

så fint rummet blev!
Kram
Hanna

heavenandearth sa...

Hejsan!!
Såå fint det blev!!!
Allt ser så vackert ut och fotona är jättevackert tagna!! Mycket snygga detaljer på dina grejjer!
Du e duktig du!!

Är helt fascinerad av det lilla runda bordet under TV´n!! Det nåste du visa närmare vid tillfälle!

Ha en go onsdag!!
Kramisar!
Iréne

Snuttan sa...

Tjusigt det blev. Ser att vi har samma fågelbur. Älskar den tycker den är så fin7Kramisar

Carolyn sa...

Congratulations on the award you do deserve it!
Take care,
Carolyn

Viola sa...

God Morgon, ditt rum har ju blivit för härligt, jissis så mkt vackert du har , måste nog in i butiken en sväng ser jag,

min stora sladdhärva vid TV:n har jag gömt i en vacker kartong med lock där jag skurit ut på baksidan så man kan lägga in sladdarna, det blev faktiskt bra, här ytterligare en dag med grått blask, våren känns väldigt långt borta just nu, men ska roa mig med loppis på eftermiddagen så att något roligt händer,

ha en bra dag, kram VIOLAN

Helene sa...

Hej!
Det blev jättefint! Jag har klätt in dörren till mitt cd-skåp med spets tyg från IKEA 5 kr/m.. Det blev jättebra! Tidigare störde jag mig på att man såg de fula skivryggarna.. En bonus är att lille Leopold inte är intresserad av att plocka ut dem i tid och otid som han gjorde förut.. Jag är fortfarande sjuk. Värk i hela kroppen och hostar blodblandat...urk..

Jag vill jättemycket men orkar inte ens gå ur sängen..drygt detta.

KRAM

Mjölk, Puder & Aska sa...

Hej där...

Fin blogg, jag gillade dina lampetter jättemycket.

Det där med kabelgömmor är inte alls svårt, finns att köpa på tex Bauhaus, i olika bredd,vita med tejp bakom så man bara stoppar in kabel och tycker dit gömman på väggen och snyggt blir det.
Lycka till Anna.