onsdag 14 januari 2009

Min mest prisvärda möbel!

Jag förundras ständigt över människors sätt att tro
att möbler är snyggare, bättre och mer praktiska
om de köps nya på ett möbelhus...


Det är ju ett lätt sätt att möblera om där hemma förstås
Gå in, peka, betala och sedan få det hemskickat...

Men jag har svårt att tro att det slår
känslan av att komma över just "det där"
som kanske inte ser ut för så mycket,
men som lyser av möjligheter att få till DET
som man vill....

En sådan möbel är detta...
orangefärgad furu och med fula runda furuknoppar hade den...
Men se så fint det står där...
med ny färg, nya rosenknoppar och spetstyg från IKEA...
När jag ser något sådant i en annons så reagerar jag alltid likadant,
jag får hjärtklappning...och för att inte tala om hur kul det är när
omvandlingen börjar...hur kul som helst!
Jag måste nog klassa denna möbel som min mest prisvärd!

Endast 100 kr !
***

Visar några varor från
Ofelias Hus med en stänk av vår,
129 kr
Marin fyr i trä.


69 kr,
Lantlig tupp i gammal stil.





89 kr,
Lite större tupp i samma stil,
med väderstrecken på ett hus.
***
Visar också en ny modell av provdocka i miniatyr,
de andra har verkligen gått som "smör i solsken"...
få se om denna också faller i smaken...
(de gamla modellerna finns åter i lager)


...detaljbild på fjäderkjolen och
den vackra pärlkanten...

....även pärlor på kragen ...

199 kr.
(tvålar också från Ofelias Hus)
***
Nu ska jag gå och äta,
Kent har gjort kyckling till middag, mums...

Hoppas ni har det bra,
där ute i stugorna...


Kram,
Anette

7 kommentarer:

Stina sa...

Ja du! Tänk hur det blir med lite vit färg. Väldans fint.:-) Kram

heavenandearth sa...

Herregud Anette!!!
Vilket KAP!!!
Det där skåpet är bara helt underbart!!!

Jag kan bli så...häpen...när jag ser att någon köpt ett vackert skåp eller skänk för en sån härligt liten peng! Kan det inte hända MIG nångång!! *ler*

Gullig tupp i butiken!!

Massa med Kram!
Iréne

Anneli sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anneli sa...

Vilka härligt fina Tuppar - måste kollas in mera...
Visst är det så att man kan göra om så mycket - det ända vi har som är "NYare" möbler är soffgrupp och sängar, sen är det loppis och antikt som gäller...som fräschas upp emellanåt och byts ut mot andra lika fina saker...
Jättefint skåp....
Kram/Annelie

Ullis/Leva på landet sa...

Ditt skåp var verkligen prisvärt. Är ju också lite kul att få fixa det efter eget tycke och smak. Tycker att det blev jättefint i vitt.

Kramar Ullis

Katta sa...

Ja men visst är det underbart med sånt som ser ut som skräp men man ser vad man kan göra och gör det. Snyggt skåp och jättesöta rosknoppar. Jag har en asful byrå jag måste ge mig i kast med men den känns inte ens kul att börja med.Kram Katta

Roses & Angels sa...

Hej! OJ så mycket vackert du visar! Man blir helt snurrig! Ha en trevlig söndag! Kram Christa