fredag 26 juni 2009

Det blev en dag i solen....

Hej på er alla goa!
I dag har det varit varmare än någonsin...luften har i princip stått still...
*
Barnen har roat sig i bastutunnan och vatten spridaren...
åh, vad de har haft roligt..
och jag har suttit ner bredvid och bläddrat
igenom kataloger från leverantörer..
Såå mycket fint som finns!
...men jag är petig som få när det gäller att köpa in till butiken....
det ska kännas rätt både i färg och form...
Jag har också börjat måla text på en av mina vita kistor...
se översta bilden.
*
Sedan var det så vackert kvällsljus genom mina spetsgardiner att jag var tvungen att fota lite sporadiskt...


*
* Avslutar med en bild från min veranda ner mot vattnet...
*
Jag brukar alltid planterat Violer i någon av krukorna där...och de har från ifjol frösått sig själv nedanför verandan där jag har mina jordgubbs- och smultronplantor...
Jag har inte hjärta att flytta dem,
de står så stolta och självklara där mitt bland bärplantorna med sina små "ansikten" vända mot solen....
Så de blir till att samsas om platsen där med bärplantorna!
*
I morgon blir det Barbecue-afton i "True american way" hos syrran, Sara...
*
Jag tar med mig kameran så ni får se hur det var ...
*
Nu är kvällen sen och det hettar så där härligt på armarna av solen,
tänk att för inte så många månader sedan så skottade vi snö och svor över att det är näst intill omöjligt att i morgonruschen hitta jämna par av vantar till småflickorna....och nu får vi ha detta härliga och varma väder...och tanken på snöoväder är så långt, långt borta....
Det är bara att njuta och ladda alla våra batterier i solen...
så vi fixar en till lång och mörk vinter!
P.S som vanligt så finns det på bilderna i min nätbutik:
Kram,
Anette

6 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Underbart att hälsa på till din ljuva musik!!!!*njuter*

Härligt med bastutunnabad!

Själv ska jag ut på kanotfärd i morgon...*idag*!!!

Trevlig sommarhelg!!
~~♥Önskar Millan♥~~

Ingmarie sa...

Ljuvlig blogg,ljuvlig musik!!!!
Man går liksom ner i varv när man kollar in dina inlägg.

Kram från fru Jacobsen

Cc sa...

Ljuvligt ljus och så vackra bilder. Jo det var varmt här med och varmare blir det. Kram

Viola sa...

Visst är det underbart just nu...bara njuta utav varje dag som det bjuds på med fint sommarväder...härliga dagar ni verkar ha och jag blir oxå hänförd utav kvällssolen gm spetsgardineran i köket...ha en skön dag med de dina, kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

VIlka ljuvliga bilder du bjuder på idag Anette. Men så är det ju alltid, mycket fint och stämningsfullt!

Ha en härlig lördag
Kram Annica

Photo by Maria sa...

Alltid lika vackra bilder.. man blir glad..

Kram
Mia