tisdag 30 juni 2009

En lisa för själen....

Hej alla snälla som väljer att titta förbi här!
*
Det är bråda dagar i det Wallinska huset dessa dagar...jajjamänsan här går datorerna varma från tidig morgon till sena natten...
*
*
Vi håller ju som sagt på att byta hemsida till butiken, det är mycket som ska göras..
Som vanligt så är jag och Kent i "elfte timmen" innan vi förstår att nu börjar det bli bråttom...

Jag har en konstnärs själ ut i fingerspetsarna...mår alltid som bäst när jag får skapa och använda min kreativa sida.

Om det så är att arrangera stilleben för att sedan fota eller för att skapa något med penseln...så är det så fullständigt avstressande.

mitt upp i detta datoriserade stressmoment så måste jag få måla...så fick det också bli...några timmar senare så mår jag prima när jag nöjd backar några steg för att beskåda den gamla kistan.

Den som jag räddade från soptippen..dit min ultramoderna syrra hade bestämt att dess liv skulle sluta....

Jag såg något vackert i den, med handsmidda lås, spikar och handtag...så väl andvänd, blundar man kan man nästan se dess tidigare ägare framför sig...likt Kristina i "Utvandrarna".

Kakfatet som ni sett tidigare fick här agera "Tvålfat" för några väldoftande tvålar...Allt från butiken, Ofelias Hus.

Trots att den först såg ut att ha tillhört Kristina från Duvemåla så ville jag ge den en fransk "look"...
Som om den stått i någon gammal fransk lantgård efter bröllopsresan till
Hotell Villa Florentine i Lyon....
som gjordes för så där 100 år sedan...hihi...
*
Måste nog shabba den lite till innan det låter trovärdigt..
*
*
Söta Gunvald,
alltid lika nyfiken på vad jag gör!
*
*
Så här såg kistan ut innan jag textmålade den....
fast först var den ju mörkröd, förstås
*
Nog blev den finare med text på, eller?
*
Ni som väntar på bilder från Barbecue aftonen hos min syster Sara i lördags,
måste jag säga att det blev ingen grillkväll för oss. Då satt vi och jobbade vid datorn med alla 460 varor som ska knappas in på nytt i den nya butikssidan..
*
Men snälla Sara skickade med mat hem till oss via ungarna som gick dit...
och gott var det!!
*
Nu väntar sköna kudden...
*
Kram mina kära läsare!

Anette

12 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Hejsan vännen ja du är inte sysslo lös inte......Är det inte svårt att ändra och greja?Är ju inte så duktig på datorer.Som vanligt visar du så mycket fint.Jag blir helt såld på vissa grejer.....Ha en mysig tisdag kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

My home is my Castle sa...

Så vakker den kisten ble :) helt nydelig...

Ha en fin dag min venn.
Klem,Kari

Gun-Mari sa...

Hejsan i sommarvärmen.....

Oj, vad din kista blev fin ! skriver du på " fri " hand eller använder du scabloner ?

Photo by Maria sa...

Kistan blev otroligt vacker.. Du är duktig och påhittig..

Ha det nu så bra och stressa inte för mycket vid datorerna..

Kram
Mia

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Herre gud(om man nu får uttrycka sig så)....vad vackert!!!!

Så fin kista..o kakfat...du är ju självaste drottningen på att arrangera !!! UNDERBART!!!

~~♥Kram Millan ♥~~

Ullis/Leva på landet sa...

Din kista blev ju otroligt fin. Håller med dig om att det blev bättre med text. Vilken tur att ni i alla fall fick lite go mat.

Kram Ullis

Anki sa...

Hej goa vännen!
Vad fantastiskt duktig du är...fast det visste jag ju redan!! Kistan är som en dröm...tänk att den skulle hamna på "sopen"! Ångrar hon sig inte nu systern??
Textar du för hand...eller schablon?

Förstår att du har fullt upp...är definitivt inte heller något datageni!
Tur att ni blir matade iaf, hihi...

Ha det gott & sköt om dig! Kramiz

anemonen sa...

Milde tid så vacker kistan blev med text på. Jag vill ha

Helena /Franska Liljan sa...

Oh så fin kistan blev! Hoppas nu inte din syster ångrar sig och vill ha tillbaka kistan :-)

Har du använt schabloner till texten? Penna? Pensel?

Kram Helena /Franska Liljan

Fröken Tindra sa...

Kistan blev verkligen underbart vacker!! Vad duktig du är. Fotona du visar är så himla fina.
Nu skall jag kika in i butiken.
Kram!

Gro sa...

Så nyyyydelig kisten ble - slik kune jeg tenke meg å male en kiste også... må på loppis til høsten, kjenner jeg... klemmer fra Gro

Pysslingen sa...

Härlig sida du har... så läckert alltihopa...

Måste bara fråga dig var du fått tag på din trekolumners-mall till bloggen. Själv har jag fått tag på en som jag inte alls är nöjd med... snälla... tala om för mig var du hittat den så jag kan byta min...