tisdag 2 juni 2009

En härlig familjefest på Mors Dag....

Hej mina käraste läsare!

*

Här kommer en liten sen uppdatering av Mors Dag....

*
Morgonen kunde inte ha börjat bättre...
rosor från Kent och en
presentpåse från sötnosen Evelina...
*
I den var det följande:
Ett doftljus i burk som det står "Du är lysande Mamma",
Ett kuddöverdrag som verkligen stärker en trött mammas ego,
och sist men inte minst en tepåse med allt möjligt gott i...
Gulle dig Evelina!
*

Kl. 14.00 bar det av till mina föräldrar
för att fira mamma...
*

Alva glad, dansade runt i sin nya spetskjol
tills hon ramlade och slog knät...
tur att mormor hade bunkrat upp
med Dumbo-plåster!
*
Kläderna som hon har på sig
är present från mormor,
Ofelia fick likadant...sååå sött!!
*
Alva mår bra nu !
*


När mamma bjuder på mat så är vi sällan under 20 st, men
"rummen" och platserna i deras trädgård
är anpassade efter vår stora familj....
dagen till ära så hade de byggt en ny veranda
med tak och väggfast bänk...
där slog sig ungdomarna (barnbarn och flickvän) ner,
skönt för dem att få sitta med varandra
och slippa sitta med oss "gamlingar"...
*


Maten som mamma bjöd på var generöst tilltagen,
jag måste ha varit lite hungrigare än vanligt
för det blev bara ett singel-foto
aptitretarna...
glömde bort att fota huvudrätterna...
Jag får skriva om vad som bjöds på istället, nämligen:


Krispigt god sallad, grillspett på biff och kyckling,
ostfyllda kycklingfiléer, grillad helsida lax, kryddiga korvar,
krispiga klyftpotatis, aioli, barbecuesås,
ostpaj gjord på lagrad cheddarost...
jag har säkert glömt något...
men gott var det , alltihop!
*
Ungdomarna tog en kvällspromenad längs stranden
medans vi gamlingar satt och surrade om allt och inget...
Ni vet, relationer och sommarens byggplaner i en salig blandning...
Det alltid lika roligt att träffa familjen,
så man får komma ikapp med det som hänt
sedan sist vi sågs...
timmen var sen när vi tackade för oss!
*
Mätta och nöjda!
*
Tack mamma och pappa för ett härligt Mors Dags firande!
*

Evelina fotade Ofelia längs strandpromenaden...

*

Idag är både Alva och Ofelia förkylda så de ligger

i varsin soffa och tittar på Playhouse Disney...

och jag ska försöka komma ikapp med tvätten...

denna "Never ending story"...

Måste tacka alla mina trogna läsare

som lämnar så gulliga kommentarer,

trots att jag så dåligt hinner med att svara...

jag har sagt det förrut och jag säger det igen,

att det är inte lusten som saknas

bara tiden som inte räcker till

(Vad irriterande när det blir så långt mellanrum mellan raderna.!?)

*

Alvas förskolefröken sa något väldigt klokt, nämligen:

Det finns viktiga saker och så finns VIKTIGA saker!

Det gäller att prioritera rätt...

Med de orden önskar jag er en härlig dag!

Kram

Anette

7 kommentarer:

Maria sa...

Vilken härlig helg ni verkar ha haft=) Underbara kort har du tagit också! Känner också att tiden inte riktigt räcker till för bloggandet speciellt nu när sommaren kommer...men man får skriva när andan faller in och vädret är dåligt=)
Kram på dig

hagagården sa...

Ni verkar ha haft en härlig helg,
Härliga morsdags presenter.
kram o ha en go dag
ninni

Anki sa...

Åh, vad mysigt ni har det *ler*
Bara fina bilder som vanligt! Jodu, det är tur att det blir en o annan regnig dag så man hinner med, hihi...

Paketet kom idag...nu väntar jag bara på att få hämta det! Jag kommer att bli sååå nöjd *ler*

Ha en toppendag med...The never ending story, det ska jag ha, hihi...

Stor kramen gumman!

hemma hos lilla mej sa...

Verkar som ni hade en härlig mors-dag.Fina presenter du fick.Vad mysigt att bli bjuden på mat och få sätta sig vid dukat bord.Ha en skön dag kramiz ~~~~RITA~~~~~.

Hemmet Är Min Borg sa...

å så mysigt ni har haft de, det är precis så de ska va,eller som jag önskat att de ska vara, men tyvärr så funkar inte sånt hos oss
men jag är jätteglad för din skull, så trevligt
må så gott
kramis Jeanette

Anki sa...

Gulliga gulliga du! Nu har jag hämtat mitt paket, rivit av pappret...Vad finns det att säga...jag är såå nöjd *ler*...jag visste det, men det var över förväntan! & Jättetack för dom underbara hjärtanen!
Om du visste vilken skillnad det gjorde hemma hos mig...nu behöver jag bara friska till mig i nacken så jag kan måla väggarna *ler*

Tack igen & jag kommer absolut att handla i din butik igen!

Ha en underbar kväll, vännen!
Stora kramar! Anki

Hagbacken sa...

Hej Anette! Ingen fara, hur ska du kunna veta vilka som beställer? *s* Tusen tack iaf, jag är jättenöjd med den! Jag hade inte förväntat mig att den skulle vara så stor, så det var en överraskning! Förstår att ni har det mkt med Alva, hoppas det ljusnar snart....

Läser ALLA dina inlägg även om jag inte kommenterar (skönt att bara läsa vissa ggr och njuta av bilderna)...du visar så mycket fint och nu när jag ändå skriver så måste jag säga att dina flickor är såå fina! Gillade bilden på dem alla tre, och de då småflickorna sprang...*ler*

Tack igen för best, jag är mkt nöjd! Kram Linda