fredag 26 juni 2009

Ett snirkligt kakfat inspirerat av den franska landsbygden...och Ernst...

Hej alla snälla som väljer att titta förbi här...
Idag har det varit mycket plock och städ samt fortsättning med tvätten som hopade upp sig under midsommardagarna...
Det härliga med att tvätta när vädret har varit så soligt och vackert är att det får torka utomhus med vinden som hjälp...det luktar så gott om tvätten då...mmm...härligt och friskt.
*
Såg på Ernst i kväll...han är så underbart inspirerande med sina handgjorda ljusstakar och vackra handplockade stenar...
dessutom så fixar han alltid något gott att äta...det ser så lätt ut...
*
Ernst och Leila är mina favoriter just nu!
*

Tanken var att jag skulle fota några restvaror som kom idag...
men kom på mig själv sittandes som fastklistrad
med ett leende framför TV´n...
Tur att jag var själv...Kent var och hjälpte brorsan med garagebygget...
Nåja, jag lyckades i alla fall få till några bilder, detta tvåvånings fat i
äkta shabbad fransk stil blev fotat från topp till tå...
*
Det är nog meningen att man ska använda det till kakor och annat gott...
men jag kunde inte låta bli att dekorera det med pärlhalsband....hi-hi..
*


Denna skylt, nedanför...passar så bra in på mig...
"Home sweet home"
...nog stämmer det !!
*

Det ju såå härligt att vara hemma...
det spelar ingen roll var jag är någonstans...
solsemester utomlands eller i skärgårdstugan på Småskär...
jag längtar alltid hem...nästan innan jag har farit iväg...

Det har jag ärvt av min mamma...hon är precis likadan...
Borta bra men hemma bäst...heter det väl ?
*
*
*
Jag har fått två fina awarder,
jag blir alltid lika rörd..att just jag blir utvald...
måste läsa det flera gånger för att kolla
om det verkligen står Ofelias Hus...
blir alltid lika förvånad...att det faktiskt var så....
Denna fina utmärkelse fick jag av Anki med Ankis lilla värld...
tack snälla söta du.
*

Denna förärades jag med av gulliga Rita
Tack så jättemycket båda två...
jag bockar och bugar det djupaste.
*
Jag väljer att skicka den till alla snälla och rara besökare...
ni är alla värd dem...ni förgyller min vardag med alltid så gulliga kommentarer...
Så, var inte blyg...ta med dem till era egna sidor...

Varsågod!
*
Nu är det bara jag och Ebba som nattsuddar...
dags för sköna kudden...
*
Ha en riktig underbar fredag och helg...
om vi inte hörs av innan!

Kram
Anette

11 kommentarer:

Carolyn sa...

Those pictures are really beautiful!!!

Carolyn

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hello...så ljuvligt att kika in här bland dina vackra bilder o ljuva sommarmusik!

ja, gillar Ernst..mysig blandning..och så sommrigt!!

trevlig helg
Millan ♥

Maria sa...

Så vackert!!! Jag gillar också Ernst, han är så finurlig och harmonisk=)
hoppas ni får en underbar dag Kram på er=)

hemma hos lilla mej sa...

1000 tack för din goa kommentar hos mej.Vilka fina bilder du visar .Helt underbara.Jag är nog lite som du men Borta bra men hemma bäst.Ska fixa lite och dona här hemma sedan ska jag till goa svärmor och städa för hon fyller år i morron.Ha en underbar dag och njut av det fina vädret kramiz ~~~~RITA~~~~~.

Villa von Krogh sa...

Borte bra men hjemme best. Enig med deg...
Ha en flott helg!
Anine

Hilde Heimdal sa...

For noen nyyydelige bilder !!!

Må du ha en kjempefin dag og kose deg i varmen :o)

My home is my Castle sa...

Så nydelig du har pyntet kakefatet..
Jeg elsker perler og har pyntet litt omkring i huset med det jeg og ;)
Du har sååå mye flott i butikken din..

Ha en fin dag videre :)
Klem,Kari

anemonen sa...

Jovisst är Ernst program trevliga, tyvärr missade jag gårdagens program, men det går nog i repris. Kakfatet är endröm för en kakoman som jag.

Photo by Maria sa...

Borta bra men hemma bäst, ja så är det.. Skönt att komma iväg ibland och himla härligt att komma hem igen..

Ha en bra kväll..

Kram
Mia

Ullis/Leva på landet sa...

Håller med dig helt om Ernst och Leila. Gillar dem skarpt. Så också Ernst i går och njöt. Är precis om du en sådana som gillar bäst att vara hemma och lika är min man så det är inte så ofta som vi åker i väg. Jättefint fat och skylt.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hejhej

Javisst! Ernst är en favorit här oxå. Men jag missade premiären av årets Sommar med Ernst...

Vilka vackra bilder du bjuder på!

Kram Annica