torsdag 4 juni 2009

I dag blev det utomhus fotografering i sann Vintage style...

Hej alla snälla som tar sig tid att titta förbi här...
*
Idag sken solen så vackert och vi som nästan alltid
har det blåsigt på vår gård...hade lä på verandan ner mot vattnet....
*
Det var jag tvungen att ta till vara på och ställde i ordning lite
fotoarrangemang...åh, vad jag hade roligt...
så mycket pysslade och donade...
jag kan ju alltid skylla på att jag fick
några restnoterade varor som behövdes fotas..
*
Som vanligt kommer allt i bilderna
från min nätbutik Ofelias Hus...
nya som gamla varor...
Här måste jag hälsa min mamma att:
Här är denna väggkorg
som jag pratade med dig om, mamma...
den är riktigt söt och skulle passa bra
på din nya veranda...
*
Det syns inte men det är en tupp
på den gräddfärgade biten i mitten...
*
Här nedan syns en träskylt "Mom´s kitchen"
som jag föll pladask för...
perfekt countryinspirerad och dessutom
shabbad för den rätta patina...
så en av dem "råkade fastna" på min köksvägg,
ovanför en dörr...oj, då!






Denna bruna emaljskylt tycker jag var lite kul...
något att ge till den bortskämde, kanske..?
*




Tea lådan i trä med sina nio fack,
perfekt för te påsar....

Den går alldelens utmärkt att ha som ett litet titt-skåp,
med något sött och vackert i de nio facken...
som får synas genom glasrutan...

Nej, nu ska jag gå och sova...
ska bara hälla på kolafyllningen på
Josef´s Kolapajer...
han ska ta med sig en till skolan
och en ska familjen ha själv...
*
Han har med ytterst lite handledning
bakat dem själv...
men kolafyllningen skulle svalna något
innan den skulle hällas över pajen...
det ska jag fixa åt honom,
så han kan gå och sova...
*
Ha nu en underbar fredag och helg...
allra käraste bloggvänner och
så hoppas vi på vackert väder !
Kram,
Anette

19 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

åhhh vad mycket snyggt.Du är ju så himla duktig att få saker komma till sin rätt.Ha en skön fredag vännen.kramiz ~~~~RITA~~~~~.

Anki sa...

Åh, har nu haft sol, här har det regnat o blåst i flera dagar nu, usch!
Vilka fina bilder du visar, allt är lika vackert som vanligt *ler*
Väntar på dom nya plåtskyltarna, tyckte dom var mysiga...men du kanske har dom i butiken nu!?
Gullig kille, låter gott med kolapaj!

Ha det fint!
Stor kram, vännen!

My home is my Castle sa...

Åhhh så mye nydelige du viser... Kunne hatt myye av dette ;)

Klem,Kari

Vit som snö sa...

God morgon Anette!
Vilka ljuvliga varor och när dom sen arrangeras av en alldeles speciellt duktig stylist så faller man pladask!
Burarna måste kollas in o skyltarna är alltid vill-ha!
Ha ett trevligt firande av vårt vackra Sverige!
Kram Cilla

helen sa...

Hej, hej!

Du visar så mycket fint på din blogg/nätbutik!

Förutom alla vackra inredningsdetaljer, gillar jag de rara hundarna och katterna!!

Och de söta barnen, så klart!!

Har gjort en liten beställning hos dig! :-)

Kram
Helen

Anneli sa...

vad mycke härligt snygga vill ha saker du har nu då...måste man kolla runt på - gillar skyltar...
ha det bra i helgen
kram
annelie

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men åh så orättvist med sol (men jag är såklart glad för din skull)
Här blåser det och regnar så man blir galen!!Längtar efter vackert väder igen. Jag får så mycket mer energi då än nu, då jag helst vill krypa ner i sängen med täcket över huvudet!

JÄttehärliga saker du visar, precis i min smak!!! Den där skylten tex...*vill ha*

Kram och ha en skön helg
Annica

Måddan - Himla lantligt sa...

Vilka fantastiska bilder du visar idag - som alltid förresten - men i skitväder som vi har här i Umeå idag så känns det extra inspirerande att beskåda.

Jag vill gärna ha en bur jag med - en vit i trä - tror den kostar 595:- - har du dem i lager? Sen vill jag har en skylt moms kitchen och väggkorgen du visar till din mor....

:o)

Tacksam för svar! Men det kan du göra via mailen om du vill!

Kram så länge!
Maud

Lilla Blanka sa...

Hej Anette!

Ljuvliga bilder som jag bara suger åt mig inspiration av!

Skyltarna är jättefina och de där burarna..mmm underbara! Jag måste hoppa in i butiken och frossa lite tror jag minsann =)

Kram och lycka till med olivträdet!
De är eg. ganska lättskötta bara man vet vad de gillar.

Mia

Cc sa...

Å som vanligt fina bilder, på sååå fina saker, suck. Kram

Maria sa...

Härliga bilder som alltid! Här blåser det som tusan idag och är jätte kallt....super trist att sommaren kom av sig så=S
Kram på er alla

Floras Kulle sa...

Så VACKRA bilder på alla läckra saker! Du väljer verkligen med omsorg när du "shoppar"...

Sedan gillar jag den snirkliga lilla signaturen du lägger till på varje bild, den ger ytterligare vintage-stuk åt bilderna. Tjusigt!
(Själv har jag lyckats slarva bort mitt bildbehandlingsprogram, så mina foton är helt opiffade... SUCK, vad trist!)

Önskar dig en skön helg!!!
KRAM:
Annette

anemonen sa...

Underbart vackert arrangerat. Många och romantisk vackra är sakerna du visar.

Anki sa...

Åååå, den är så fin & jag är bara sååå nöjd! Nu är jag lite sugen på en av dom svarta oxå...& skyltarna *ler*
Jag ska kolla butiken...ajaj, farligt farligt...det är ju alltför mycket vackert!
Skönt att den "lilla" är bra nu!

Ha den underbaraste helgen!
Största kramen till dig, vännen!

Monica sa...

Hej !!!!!
Åh,vad mycket fint att läsa ....och vad mycket fint att titta på.......!!!!!!!
Och vilken underbar header !!!!!
Ha det gott.....och en trevlig Nationaldag, önskar jag dig,
Kram,
Monica i Rom

Ullis/Leva på landet sa...

Det blev säkert en supergo kolapaj som ni fick mumsa på. Så underbara bilder du visar med saker från butiken.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Hemmet Är Min Borg sa...

du har så mycket fint så man blir helt mållös, underbart fint hem har du
kram Jeanette

Japsee sa...

Hei hei!

Du viser alltid så mye fltt hos deg. Jeg likte godt dine emaljerte skilter. Og det mørke fugleburdet i metall.

Jeg blir alltid så inspirert etter og ha vært inne hos deg:) Gratulerer med dagen igår!

Ha en fltt søndag:)

Hanna sa...

Så mycket fina bilder!
'Hanna