fredag 3 oktober 2008

Min första valpfilm...

Detta är ett test, det är första gången jag provar på att lägga in en film, hoppas det funkar,
hi-hi...



Den ljusare heter Belle Blanche och den mörkare heter Lilla Blanka, hon är min favorit...

Belle är väldigt lekfull och tuff medan Blanka är mer försiktig av sig, det är ofta Belle som tar komandot och försöker t.o.m ge sig på mamma Ebba.


Lilla Blanka, förstår ni att hon har vunnit HELA mitt hjärta?




Här blev jag lite skrämd, Belle såg helt död ut....

...det visade sig att hon sov vääääldigt gott i sin favoställning, på rygg med benen i vädret.



Som första valpmatte så ville jag vara förberedd på allt den dag det var dags för valparna att födas, så jag köpte hem mjölkersättning och flaskor utifall att...

De blev aldrig använda, för Ebba hade alldelens tillräckligt med mjölk till de små liven. Men Ofelia har sneglat på "nödkittet" ända sedan dag ett och undrat när vi ska mata valparna, så här har hon fått prova, det var inte så uppskattat, de vill hellre ha vällingen blandat med riktig valpmat.

Tack alla snälla bloggvänner som hjälpte mig att välja rätt bild till min annons, jag gick efter majoriteten och valde den första, det kommer att bli så bra, tack snälla!

(jag hade inte själv valt den från början, jag var nog helt "ute och cyklade" för den jag funderade över valde ingen annan, kan avslöja att det var den lilla bilden som var nerklippt och klar...)

Trevlig helg alla mina nära och kära och alla mina bloggvänner!!

7 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men vilka sötnosar:)Ja både valpar och Ofelia:)

Kram Annica

LillaFlisan sa...

Underbara!!! Helt underbara!
Ofelia är lika söt hon, klart bebbarna ska flaskmatas lite.....

Verkligen härlig film!


Flisan

Christelletherese sa...

Gud så söta,vill oxå ha en chihuahua,alldelles underbara.Söt dottra du har,kul för henne och växa upp bland djuren tror jag=)..

Katta sa...

å så där skulle nog mina barn vilja stå och mata.Söta små vingelstickor till valpar. Det kan nog vara ett hårt jobb att vara valpmamma med.Kram Katta

IKT i min vardag sa...

Det är så himla söta dina små "limpor" :-D

Alla bilderna i förra inlägget var väldigt vackra. Ska bli spännande att se vilken utav dem det blev.

Kram

No.15 sa...

Så söta valpisar! Kul att få se dem på film!
Ha en fin dag!

Ullis/Leva på landet sa...

Så söta valparna är. Ska du ha någon kvar? Kul att du kommer med en annons i Allt i hemmets julspecial. Hoppas att du får många nya kunder på det sättet.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis