söndag 12 oktober 2008

Helg i kalasets tecken...

Min pappa fyllde 65 år i lördags, vi gav en korg med
div. delikatesser som italiensk salami i olika smaker, torkat renkött, getost m.m. Han fick också en skylt där det står "Vi badar bastu",
fast mamma ville nog helst att det skulle stå "George Clooney is here", hi-hi...
Skylten gjorde jag själv
(målade över en emaljerad plåtskylt från butiken)
och den ska hänga på entreédörren när de bastar.
Blommor fick han också,
nämligen dessa vita söta blommor som jag satte ner i en mjölkhämtare från butiken.
Denna höstbukett möter en på bron till mina föräldrars hus, så välkomnande!

Charmiga ljusstakar som mamma har ljus i, speciellt mysigt när det skymmer...


Måste bara visa den mest dekorativ utemöbel som jag någonsin sett, eller?
Här brukar de lägga fårskinn som dynor när de pustar ut under sina arbetspass i trädgården och dricker sitt esspressokaffe med mandelbiscotti...
...livsnjutare som de är...

Här är vi nu i hallen, tjusig hund eller hur?
Är det någon som känner igen lyktorna så kan jag berätta att visst finns de hos
Ofelias Hus
Mamma är nämligen min bästa kund,
hon och jag har precis samma stil, hon gillar allt som jag tar hem och någon vänskaplig familjerabatt vill hon inte höra talas om, nej, nej...
då blir hon arg..

Här är en bild från en del av deras kök, här har hon blått/vitt på sommaren och vinrött/bordeaux på höst och vinter...jag vet inte var mamma får sin energi ifrån men hon har alltid något nytt med inredningen på gång, hon är min stora inspirationskälla...



Kolla in hennes Orkideér...
(de är av den icke ångestframkallande sorten, alltså konstgjorda)

Den här bilden blev lite mörk, men jag måste visa den i alla fall,
en helt bedårande Madonna...


Jag blev alldelens snurrig av all god mat mamma hade dukat upp så jag fick fram kameran först till deserten...
här finns det frukt av olika slag...


Lite kakor till kaffet, kanske?

...eller en tårtbit..

...med Norrbottens guld, hjortron...

..till hjortronen fungerar rumstempererad getost alldelens förträffligt...
Med dessa bilder säger jag Godnatt till alla mina nära och kära
och till alla mina bloggvänner!

9 kommentarer:

Carolyn sa...

Everything looks so pretty!Thank you again for nice comment on my blog again.
Take care,
Carolyn

Christelletherese sa...

oj gud så fin utemöbel det var!
Hoppas ni hade ett trevligt kalasande=),kram lantligromantik.com

Levindas Värld sa...

Men vilka mumsiga bilder du bjuder på, både vackra och ger ett sug i magen efter godsaker :)

Va roligt att du gillar mina böcker, tack så mkt!

Det vita "lilla huset med glasfönster" som jag visar på min blogg hittade jag i en liten butik i Leksand i somras när jag och syrran var på shoppingtur!

kram

Viola sa...

Vilket hem dina föräldrar har, förstår var du har fått din inredningskreativitet ifrån, vad härligt att kunna dela samma intressen, kram VIOLAN

Nettan sa...

Men hallå vilka godis bilder du bjuder på ...så himla smarrigt, smaka säkert lika gott som det ser ut =0).
Hoppas din Pappa fick en fin födelsedag !!
Kram Nettan

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Oj så mycket gott:) Ser smaskens ut!

De där möblerna väckte genast ha-begäret i mig. Vill ha vill ha vill ha;)

Kram Annica

LillaFlisan sa...

Men det är ju det jag säger...
Ni har ju alltid fest!!! :-)
:-D

Vilket härligt hem dina föräldrar har, verkligen vackert!
Fruktfatet ser ut som ett litet smycke.....



Kram Flisan

Anonym sa...

shit pommes frites!! vad duktig din mamma är, hon måste ha bakat dag och natt innan kalaset :) där skulle jag trivas..

visst är det härligt med en mysig familj, alla minnen man delar och att man alltid ställer upp för varandra? ingenting är så bra som familjen!!

vad vackert de har det hemma!

tack för dina uppmuntrande ord :)

stor kram sara

My home is my Castle sa...

heisann :)
Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg :)))
For et vakker hjem din mor har !!!!!!!Helt nydelig...
De utemøblene er jo såå lekre og de lysestakene .... Skikkelig stilige...
Nei her var det virkelig flott :))
Jeg kommer snart tilbake til din vakre blogg :)

Ha en fin dag
Klem,Kari