torsdag 30 oktober 2008

Bella flyttar till Stockholm....


Nu är det även klart vem som ska bli Bellas nya familj,
det blir en familj från självaste huvudstaden, jajjamänsan...Bella ska bli Stockholmare!
Den 5 november flyger nya matte upp och hämtar henne.
Hemma väntar husse och "storasyster" Nelly, en korthårig Chihuahua som är 3,5 år.

Jag är jättenöjd med hennes nya familj,
jag är helt övertygad om att hon kommer att få det bra hos dem,
vi har precis samma sätt att se på hur husdjur ska ha det.



Vi hade planerat att göra en massa roliga saker under lovet,
som jag berättade tidigare hann vi fara på museét i tisdags ...men sedan tog det stop,
Alva fick hög feber i går och sov mest hela dagen...
på natten så var hon väldigt varm och ville dricka vatten.
Efter hon hade druckit sitt vatten så somnade hon om och efter någon minut
så sätter hon sig upp och så kommer allt vatten upp på mig som ligger alldelens intill henne och det tar liksom aldrig slut, det blir blött överallt...
som tur var så hade hon inte ätit något på länge så det var bara vattnet som kom upp.
Det var bara att börja byta lakan och torka upp, kan ju berätta att
båda valparna, Ebba, Fransen och Ofelia sov också i sängen...
Kent jobbade borta i tre dagar så det fanns lite extra plats...
men det blev många att flytta runt med,
dessutom så hade jag suttit uppe och beställt varor hos miljögården till klockan blev 2.30!

Så lite vindögd av brist på sömn var jag....
men det är ändå lugnast att jobba när alla andra sover.
Här är Alva ute med Lilla Blanka när hon var 3 v.
***
Men jag är egentligen inte förvånad att Alva blev sjuk för jag går aldrig utan att ha med våtservetter för att kunna tvätta av barnen om händerna när vi är på offentliga platser,
det har blivit lite komiskt i andras ögon...Anette med sina våtservetter...
denna gång tänkte jag att jag skulle låta dem leka ostört utan att jag jagar efter dem för att torka av händerna innan de tar en godis eller tuggummi...men nu med facit i hand så vet jag att det är nog inte så dumt med våtservetter i alla fall,
hellre torka av en gång för mycket....
för mina barn är väldigt sällan sjuk i vanliga fall, så det funkar minsann!
I skrivandes stund så kommer Ofelia och säger att hon har ont i huvudet och halsen,
jag kan bara säga
- Jag med....
Trevlig Halloween och glöm
inte våtservetterna !

3 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Bilden med Bella i muggen är ju helt bedårande. Så kul att ni hittat en bra familj åt henne. Så synd att det blev sjukstuga under lovet. Här är det väl åt andra hållet att barnen fått i sig så mycket bskilusker o dyligt för de stoppade allt i mun när de var yngre. De klarar sig också väldigt bra från att vara sjuka.

Kram Ullis

LillaFlisan sa...

Men lilla gumman, hoppas hon blir bättre snart!
Härligt att du hittat en familj som passar lilla Bell!


Kram

Flisan

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Gud så söta valpar :)

Hoppas ni kryar på er!

Trevlig allhelgona
Kram Therese