fredag 24 oktober 2008

Hjälp, fredag igen...

Ja, då var det fredag igen, är det någon mer än jag som tycker
att veckorna flyger fram?
Jag skulle boka om en tandläkartid för Evelina och fick
en ny tid till henne den 1 dec.
-nä, men har ni ingen tidigare tid ? frågar jag,
det kändes som flera månader dit...
-men det är bara en månad dit, svarar den trevliga kvinnan i andra luren,
vi har tyvärr ingen annan tid.
Det gick ju förstås jättebra med den tiden,
men jag menar att jag har inte riktigt
förstått att vi faktiskt står i slutet av Oktober nu...
...det är ju ju November snart !
Jag ser verkligen fram emot alla förberedelser inför Julen, juldekoreringen, bakningen, lussetågen med våra yngsta flickor och alla tända ljus för det får man inte snåla med, tända ljus är den största mysfaktorn, det kan det aldrig bli för mycket av...


I vårt hus är det ganska hektiskt just nu,
har egentligen inte tid att sitta här,
sonen ska precis i väg på hockeycup som vi hade tänkt följa med på.
Men som vanligt går ekvationen inte ihop,
vi måste åka senast 14.00 för att hinna.
Småflickorna måste stanna till 15.00 för att ta dagisfoton,
Evelina ska till stallet vid 16.00 och ska vi se Josefs matcher så kommer
vi hem tidigast 21.30.

-Valparna då? frågar jag gubben min...
-Jaa, nog löser det sig, svarar han som vanligt.
(Det betyder att jag löser det....)

Det blir väl som vanligt att jag får stanna hemma och fixa det andra
och Kent far med Josef på cupen.
Dessutom har vi vårt halvmålade kök som behövs bli färdigt.

Vi får väl se hur det blir, kanske så kan vi ringa våra föräldrar,
men det känns som om vi alltid lämpar över på dem när det krisar.


Det är det vanliga dilemmat, vi vill ju vara med alla barnen men det är ju
fysiskt omöjligt om vi inte klonar oss, tänk så praktiskt...



Jag visar några inspirationsbilder från butikssortimentet,
det var de som jag kämpade med i våras, ni vet...

Dessa korgar är otroligt användbara till det mesta, om inte annat som luftig fruktkorg...


De här små äggen passar vid sängbordet för att lägga ringarna i...


***

En annan variant av trådkorg och plåtburken passar bra som "gå-bort-present" med
hembakta, eller köpta pepparkakor i.

***
Ha en trevlig fredagskväll !

5 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Jag gillar de där trådkorgarna..får fundera på en sådan.
Kram Lotta

LillaFlisan sa...

Det löser sig, säger mannen
= frun löser problemen! :-)
Känner igen det där......
Du imponerar på mig, Hur fixar du allt??
Fast det är ju kul med lite action, eller hur?! :-)

Kram Flisan
P.s.
Tack för dina råd ang. Hund och katt!

Lallis - liv och leverne sa...

Vilka otroligt vackra bilder du visar.
Och så fin din blogg är. Jag kommer gärna igen flera gånger.
Kram Lallis

Viola sa...

Oj, Oj!! Vilken trevlig blogg du har! Hit kommer jag att återkomma...

Ullis/Leva på landet sa...

Verkligen inspirerane bilder, så mycket snyggt. Tänk att allt ska hända samtidigt. Man skulle behöva kunna klona sig.

Ha en skön helg!
Kram Ullis