söndag 26 oktober 2008

Valpar, inspirationsbilder och smygtitt på köket....

Det är så mysigt att sova med varandra.... snart 8 v.
Vad gör man när inspirationen tryter?
Jo, fotar lite hemma hos mamsen och pappsen...

Mammas senaste inköpta orkideé,
den är i den vackraste vinröda färgen...


Här är vi i hallen, där hänger alltid en välkomnande lykta tänd...


Vacker Kinavas med orkideér i en annan färg....


Tjock Buddha ler glatt, fortfarande i hallen...
..det silvriga skrinet fungerar som "lägga-ifrån-mig-nycklar-förvaring"...
Då slipper pappa ropa efter mamma så fort han ska åka någonstans.


En söt krona med en alldelens egen ljusslinga...


Den vackra fågelburen har också fått en egen pastellfärgad slinga..



Mitt kök är bara halvfärdigt,
men jag tänkte bjuda på en liten smygtitt på den första delen
av det jag håller på att måla.
Ha en skön söndagkväll!

7 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Vilket vackert hem dina föräldrar har!
Ditt kök ser fantastiskt ut, ser fram emot fler bilder!

Ang. Mina koppar. Nej, tyvärr så är det inte Meissen utan snarare en kopia. Kan tyvärr inte läsa stämplarna i botten men de är inte från någon svensk eller känd tillverkare.
Skulle tippa på att de är från 30-talet (?)
Jag vet inte riktigt vad jag gav för dem (6 st)eftersom jag köpte flera saker och fick ett "paketpris" runt 60,70 kronor tror jag!

Kram

Flisan

P.s. Valparna är bedårande!

S o F sa...

Så mysig kvällsbilden på köket blev. Tycker det är lite svårt att få till riktigt bra kort på kvällen, med tända ljus och så.
Jag kanske behöver stativ? Använder du det?

Ha det bra!

Ullis/Leva på landet sa...

Så gullig bild av valparna. Hur ska ni klarar er utan dem? Skulle sakna de så. Så fina bilder från din mammas och pappas hus. Ditt kök kommer att bli så fint. Gillar det jag sre mycket.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Katta sa...

Tack för dna ord. Men vad dom är söta de där små filurerna, de ser bara så goa ut.Vad koolish med ljusslingan på fågelburen. Ha en bra vecka, kram Katta

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad härligt att få se en liten titt på köket! Det ser ut att bli jättefint!!

Åhhh vilken underbar bild på valparna. Jag skulle oxå vilja ligga där och myyyysa:)

Kram Annica

Sara sa...

Gud vad söta valparna är, hur ska ni kunna skiljas från dem?
Jag har nya bilder på min blogg nu, kolla in mina fynd från Arcus!

lovefriidrott sa...

Hej Anette,
åh vad spännande med köket,
verkar bli jättefint:)
Jag väntar med spänning.
Kram Sari