tisdag 7 oktober 2008

Upplyftande besked och höstmysiga butiksbilder...

Utan att gå in för djupt i detta så kan jag berätta att hela familjen har
levt i ovisshet och desperation den senaste tiden. Det gäller min, vårt ALLT,
pappas hälsa.
Vi har befarat det värsta och det kunde vi helt avskriva enligt
överläkaren i neurologi som gjorde en grundlig undersökning med div. prover under förmiddagen.
Nu ska vi tänka positivt och dessutom fira
Pappas födelsedag till helgen med Mammas goda mat
tillsammans med syskon och kusiner i en salig röra
...precis som vi trivs bäst.

Pappa är hela familjens NAV, när det visade sig att allt inte stod rätt till
så ställde sig många av oss frågande...
-Men hur ska det nu gå ?
Med Småskär och alla hus, vem ska hjälpa och vem ska lösa alla kluriga ombyggnationer....


T.o.m de yngsta familjemedlemmarna har lärt sig hur saker och ting fungerar,
finns där ett problem eller något som ska lagas så är det till Morfar man går.
Vem annars vet ALLT?
...nä, just det !

Nu när vi vet detta så är vi på rätt spår,
sedan väntar en magnetröntgen som han ska får göra inom en månad.
Peppar, peppar...vi håller alla tummar för att det inte heller visar något tråkigt...

Från det ena till det andra...
Bilderna jag bjuder på i dag är på varor från Ofelias Hus förstås,
jag minns så väl när jag tog dem, det var i våras precis när det var som mest stressat
i kring nätbutiken...varorna bara drällde in och allt skulle plåtas på bästa möjliga sätt med en splittans ny värsting till systemkamera som jag varken hade tid eller förstånd
att sätta mig in i...
Vid detta tillfälle så hade jag redan tagit en hel uppsättning av kort utomhus
( jag tyckte det var en stråland idé, med vårsolen gassande) jag var totalt förblindad av den starka solen som sken så intensivt att jag aldrig såg att bilderna inte levde upp till mina förväntningar förrän alla varor var plåtade....

Det var bara att börja om från början,
denna gång inomhus, klockan var sen...men så fort ungarna hade somnat
så var det bara att köra,
detta blev resultatet..
helt och hållet för mörka bilder för att kunna använda i en nätbutik....

Dagen efter var det tredje gången gillt,
jag tog nya inomhusbilder i det ljusaste rummet i huset,
det blev faktiskt mest OK av alla foto-omgångar,
det blev dem jag till slut använde mig av, bl.a i nätbutikens bildspel.
Så här med distans så var dessa faktiskt lite höst-mysiga!



Ha en riktig härlig kväll!


Kram

Anette

6 kommentarer:

Katta sa...

Hoppas allt blir bra med din pappa. Du visar så mycket fina saker du.Kram Katta

2Learn sa...

Superfina foton, dem kan du verkligen använda nu i höst, när det ska vara lite mörkare stämningsljus. Skönt med pappa, nu är det nästan bara att pusta ut.
Ha de/S

LillaFlisan sa...

Åh; Anette! Jag tänker på er, så hemskt att befara det värsta.... Skönt att det bara var falsklarm!

Bilderna är ju fantastiska!


Flisan

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Skam den som ger sej!!! Oj vad du jobbat för att få de bilder du ville ha!
Vad gripande att morfar inte har hälsan. Förstår så mycket väl vad du menar. Navet, familjens allt-iallo. Har varit i liknande situation. Dock gick allt väldigt bra! Men man får sej en funderare.// Linda

IKT i min vardag sa...

Usch vad jobbigt ni har haft det, hoppas pappa/morfar blir riktigt bra snart!

Gillar verkligen dina bilder, det är ett så mysigt ljus över dem :-)

Kram

Viola sa...

Jag gläds med er, förlorade min pappa för tre år sedan och det var en så jobbig tid, var rädd om varandra! du här fotas det för fullt för min nätbutik, håller på med alla annonserna till tidningarn just nu, härligt och roligt, kram VIOLAN